10th April 2011, 23:11
|
Registered User
|
|
|
|
Ik was zeer verrast te lezen dat er ook maar een politicus nadenkt over het afschaffen van de Franse lessen als tweede taal af te schaffen. Het kan toch niet dat men in een land waar een groot gedeelte van de inwoners Frans spreekt de lessen frans kan afschaffen. Ik vind het argument dat dit in Wallonië niet gebeurt ook geen voor rede vatbaar argument. Het lijkt mij eerder het eeuwenoud geven van oog, tand om tand maar dan in een modern jasje. Het is een belachelijk vergelijking die luidt: 'als jij het niet over hebt voor mij, dan ik niet voor jou'. Logisch dat als we zo denken we nooit samen kunnen regeren. Gelukkig is dit maar de mening van een enkeling en zijn er nog redelijke mensen die niet vervallen in het denken van Vic Van Aelst. Persoonlijk vind ik het noodzakelijk dat wij goed kunnen communiceren met de Walen en dat wij dus een goede talenkennis hebben. Bovendien heb ik echt niet de indruk dat het Engels verwaarloost wordt. Leerlingen spreken vaak beter Engels dan Frans.
Ikzelf vind het dus zeer belangrijk dat Frans nog steeds als tweede taal wordt onderwezen.
|