Enkele post bekijken
Oud 14th April 2011, 17:14
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Opnieuw een rijexamen afleggen om te zien of oudere mensen nog steeds alert en bekwaam genoeg zijn om de baan op te mogen, is één ding. (Al moet ik toegeven dat één rijexamen al wel genoeg was voor mij ) Maar ik denk dat het bij sommige oudere mensen ook aan andere factoren ligt dat ze soms (want we moeten zeker niet gaan veralgemenen dat oudere mensen een gevaar op de baan zijn! ) een ongeluk veroorzaken.
Ik vind dat vanaf een bepaalde leeftijd er misschien ook 'fysieke testen' moeten worden afgelegd. 'Fysieke testen' is misschien wat te zwaar uitgedrukt. Wat bedoel ik hiermee? M'n moet bijvoorbeeld nagaan of het zicht bij oudere mensen nog goed genoeg is om de baan op te mogen. Of bijvoorbeeld nagaan of ze nog in staat zijn om volledig hun nek te draaien om over hun schouder te kijken of er geen fieters aankomen. Want als je zelf auto rijdt, dan weet je dat in een spiegel kijken soms niet genoeg is. En spijtig ken ik zelf een aantal oudere mensen die nog steeds met de auto rijden, maar die hier niet meer toe in staat zijn ..
Met citaat antwoorden