23rd April 2011, 00:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb de nota De Wever gelezen, ja. Ik vond die nota niet slecht, en was het niet eens met de manier waarop de Franstaligen hem meteen afketsten. Maar De Wever is toen amper tien dagen aan zet geweest. In die nota heeft de N-VA ook toegevingen gedaan, ja. Hoe konden ze ook anders. Maar het werk van Di Rupo en van Vande Lanotte hebben ze afgeketst omdat dit voor hen niet ver genoeg ging. Dan vraag ik mij af wanneer het wél genoeg is.
Toen Vande Lanotte bemiddelaar werd was N-VA slecht gezind. Toen Beke onderhandelaar werd, reageerde Bracke koeltjes "wij wilden het ook". Om verantwoordelijkheid te tonen heb je zo'n titel niet nodig, daar blijf ik bij. Dat kan je ook als je rond de tafel zit. Dus voor mij is dat absoluut geen fabeltje.
Wat betreft "een citaat van Caroline Gennez" moet ik je teleurstellen: ik ben géén fan van Gennez. Naar wat men moet durven springen? Naar een regering zonder N-VA! Daar ben ik hoe langer hoe meer voorstander van. N-VA is en blijft overwinnaar, klopt en ik zou ze ook véél liever mee in de regering zien. Maar we kunnen toch niet blijven wachten tot het voor hen ver genoeg gaat? Ze eisen het einde van België, zo ver wil niemand gaan. Ik zeg niet dat de Vlamingen de staatshervorming moeten laten vallen, dat is iets dat als een paal boven water staat dat dit moet gebeuren.. Het moet, zoals je zegt, een goede regering zijn en geen dode mus. Maar dat kan volgens mij ook perfect zonder N-VA. Of is dit wat je dan bedoelt een dode mus?
|