Enkele post bekijken
Oud 21st September 2011, 21:19
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Naast begraven en cremeren straks ook resomeren

Iedereen wil zijn steentje bijdragen voor het milieu, vandaag de dag is de beurt aan begrafenisondernemers. Toen ik de titel van het artikel las, wist ik niet zo goed wat ik moest denken: is dit een nieuwe manier van begraven om zich te onderscheiden van anderen? Ik geef eerlijk toe dat ik op het eerste zicht bevooroordeeld was, daarom heb ik ook verder gelezen. Maar eigenlijk moet ik mijn mening volledig herzien. Want deze nieuwe vorm van begraven is veel milieuvriendelijker en misschien ook op sommige zaken veel praktischer. Als ik dan verder nadenk, stel ik mezelf ook een heleboel vragen. Als het lichaam volledig wordt opgelost, heeft de wetenschap er ook niets meer aan voor verder onderzoek ... Ook het onderwijs die soms lijken gebruiken voor studenten te vormen en op te leiden ziet hun aanbod dalen ... Om nog maar te zwijgen over de prijs die in het begin zal worden aangerekend wanneer dit net op de markt gaat komen. Mensen willen dit leren kennen, misschien krijgen begrafenisondernemers op de duur heel wat problemen om de 'wensen' van hun overledenen te respecteren. En kan zomaar besloten om deze manier van begraven te willen door de patiënt die alles op voorhand regelt? Wat met de familie die nog 'iets' wil bezoeken op het kerkhof? Misschien allemaal een beetje vergezocht, maar toch denk ik dat er buiten het milieuvriendelijke aspect nog niet zo ver is nagedacht over eventuele gevolgen ...
Met citaat antwoorden