21st September 2011, 21:26
|
Registered User
|
|
|
|
Kerk "leert kanker te genezen en doden te doen herrijzen"
De kerk is de laatste tijd in de media vaak in een negatief daglicht geplaatst, meestal terecht. Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het ook schandalig wat er allemaal boven water is gekomen, om nog maar te zwijgen over datgene dat mee het graf zal ingaan! Maar natuurlijk blijft het geloof nog steeds een belangrijke mijlpaal in het leven van de gelovigen. Om dit nu op een positieve manier in de verf te zetten, probeert mensen te overhalen tot onzinnigheden zoals een cursus volgen waarbij je mirakels kan verrichten zoals 'God himself' het zou doen en willen. Dit vind ik persoonlijk ook een stap te ver! Gelovig zijn doe je op een eigen manier, en je mag dit verkondigen aan anderen, maar er zijn natuurlijk wel grenzen! Op deze manier wil de geloofsgemeenschap als het ware reclame maken voor het geloof, maar het enige wat zij doen is om het geloof voor de buitenwereld gewoon puur staan belachelijk maken! Dat gaat in hun eigen nadeel spelen. Iedereen heeft zijn vorm van geloof, we moeten dat respecteren, maar niet op deze manier waar anderen worden belachelijk gemaakt terwijl zij het oprecht menen!
|