Enkele post bekijken
Oud 20th October 2011, 17:28
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Ik stel me dezelfde vraag zoals Jesse. Volgens mij hebben de ongevallen die je het eerste jaar maakt, echt te maken met rijervaring. Dit terzijde vind ik deze regel niet correct. Er zijn nog altijd heel veel jongeren die voorzichtig rijden en die niet drinken wanneer ze moeten rijden (zoals ik). Ik ben heel tevreden met mijn rijbewijs, want nu moet ik 's nachts eindelijk mijn ouders niet meer lastigvallen om mij te komen halen na een nachtje stappen. Als ze deze vrijheid gaan afnemen, dan moeten er weer heel veel ouders hun bed uit om dochterlief te komen halen. Slaapdronken rijden is trouwens ook heel gevaarlijk. Nu kan je met het argument afkomen: "rij toch met de fiets!", maar dat vind ik nog gevaarlijker. Ik zou 's nachts alleen met de fiets naar huis moeten rijden, want mijn vriendinnen wonen allemaal in een ander dorp. Dit vind ik dus geen optie, want ik zou niet graag verkracht of ontvoerd willen worden en oohja, dit gebeurt wel degelijk...
Zelfs de cijfers spreken deze regel tegen. "In 87 procent van de ongevallen gelukkig louter blikschade, maar bij 1,6 procent gaat het om zware letselongevallen" zo staat het in het artikel. Ik vind niet dat je, als je de cijfers bekijkt, kan zeggen dat de regel echt wel moet worden ingevoerd.

Ik ben dus tegen deze regel!
Met citaat antwoorden