3rd November 2011, 15:22
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dat héél erg goed. Ik vind het niet meer als normaal dat kinderen de verkeersregels moeten kennen. Ook als voetganger! Wanneer deze kinderen worden aangereden omdat ze de verkeersregels niet respecteren worden de automobilisten hiervan beschuldigd ook al zijn ze misschien niet in de fout gegaan. Ik vind het belangrijk dat de kinderen op school zoveel mogelijk verkeerslessen krijgen. Als hier dan ook een examen aan gekoppeld kan worden vind ik dit zeer goed. Is het niet normaal dat ook voetgangers de verkeersregels moeten kennen? Ik vind zelfs dat voetgangers/fietsers meer beboet mogen worden. Waarom wel toelaten dat fietsers/voetgangers door het rood stappen? Ik heb een tijdje geleden in de krant gelezen dat als jongeren (met de fiets) een overtreding maken deze verplichte verkeerslessen moeten volgen. Dit vind ik zeer goed maar verkeerslessen zouden meer moeten gegeven worden in scholen. Verkeerslessen worden nog te weinig opgenomen in de lessenreeks. Ook in het middelbaar zouden deze lessen nog aanbod moeten komen. En bij mijn weten komen deze zo goed als niet voor in het lessenpakket van de secundaire school.
|