Enkele post bekijken
Oud 8th November 2011, 14:05
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Wat Jesse zegt is volgens mij volledig waar, het is typisch dat mensen ten tijden van crisis rechtser en conservatiever gaan stemmen. Ik denk dan ook dat je moet oppassen Thomas, als je zegt dat mensen die op extreem rechts stemmen door haat en agressie gevoed zijn. Het is makkelijk om die mensen af te schilderen als domme mensen of mensen die haat dragen. Lang niet elke persoon die extreem rechts stemt is een fascist. Ik denk dat het vaak gewoon een teleurstelling is in de traditionele partijen, omdat het lijkt dat die ons in de crisis gestort hebben. Vaak zijn het ook mensen die wel degelijk argumenten kunnen aangeven waarom ze voor extreem rechts kiezen.
Ik ben zelf geen aanhanger van het rechtse gedachtegoed, maar ik vind het verkeerd en te makkelijk om mensen die dat wel zijn, te demoniseren.
Edit: Ik denk net nog aan een goed voorbeeld. Mensen die vroeger op het Vlaams Belang stemden en dus ook aanhanger zijn van extreem rechts, blijken nu massaal over te hevelen naar de N-VA, wat nog maar eens aangeeft dat het niet allemaal fascisten en agressors zijn.
Met citaat antwoorden