Enkele post bekijken
Oud 12th December 2011, 11:09
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User

"Waarom hier rel schoppen, als het probleem zich in Congo bevindt?" Dat was het eerste dat ik dacht toen ik het bericht op de radio hoorde en ik kreeg deze gedachte opnieuw toen ik dit artikel las.
Ik begrijp dat niet iedereen het eens is met de (mogelijk vervalste) uitslagen van de verkiezingen, maar wat heeft België hiermee te maken? En meer nog: gaat een oplossing zich zomaar aanbieden als je hier in België rel gaat schoppen en wagens in brand gaat steken? Ik denk het niet.
Demonstreren of protesteren moet kunnen, want meningen moeten geuit worden, maar dit mag absoluut niet op een gewelddadige manier gebeuren!
Op korte termijn zullen de arrestaties wel helpen, want zo kon de rust weerkeren. Op lange termijn is dit echter geen goede oplossing, want het kan - zoals Michael al zei - nog meer kwaad bloed zetten bij de relschoppers zelf...
Ik begrijp dat er onrust en woede is bij de Brusselse Congolezen, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat ze dan hier de boel afbreken. Geweld lost niet op.
Met citaat antwoorden