Enkele post bekijken
Oud 14th December 2011, 18:31
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User

Ik ben uitgesproken van mening dat politieopleidingen tekort schieten.
Ondanks de schijnbare intensiteit van de opleiding vind ik ze sowieso te kort. Op 12 maanden kan je volwaardig politie-inspecteur worden, dat is naar mijn mening te snel. beter de opleiding langer laten duren met daarbij langere stages op meerdere plaatsen.
Ook het anticiperen op onvoorziene omstandigheden dient bijgeschaafd te worden. Mij lijkt het alsof politie-agenten vandaag de dag 'niets gewend' meer zijn. Schietpartijen en overvallen dienen nog steeds als abnormaal gezien te worden, maar politie-agenten die hiervoor wegkruipen of niet durven reageren, dat kan niet. Deze mensen moeten opgeleid zijn om dergelijke situaties aan te kunnen.
Mijn oom is jaren bij het interventieteam geweest te stad Antwerpen. Ik hoef niet te vermelden dat dit geen pretje is. Je maakt dingen mee die je niet meer kwijtraakt. Maar hij stond er wel als er ingegrepen moest worden. Hij zegt ook dat het met de jongere generatie van de politie minder goed gesteld is. Soms had hij meer werk met het onder controle houden van zijn team dan met de situatie.

Het probleem ligt echter niet enkel bij jonge agenten zoals aangehaald. Ook de oudere leden van het korps treft schuld. Zij blijven inderdaad vaak vastgeroest in hun oude denkwijzen, deze mensen hebben volgens mij ook baat aan bijscholing en betere opvolging.
Met citaat antwoorden