Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2011, 22:29
EvelienE EvelienE is offline
Registered User

Music for Life is een schitterend project alleen wringt het elk jaar weer een beetje bij mij. Het is schitterend dat mensen de zotste acties doen om zoveel mogelijk geld in te zamelen, mensen praten terug face to face met elkaar en werken samen; iets wat de dag van vandaag niet meer zo vanzelfsprekend is maar wat we toch oh zo hard nodig hebben! Ik kan het dus enkel maar toejuichen!
Anderzijds:
Al 6 jaar lang zamelen ze geld in voor verschillende problemen in de wereld:
- landmijnen
- drinkbaar water
- moeders op de vlucht met kind voor oorlog en geweld
-malaria
-kinderen die één of beide ouders hebben verloren aan de gevolgen van aids
-diarree

Telkens schitterende onderwerpen die zéker aangekaart moeten worden maar WAAROM altijd naar het buitenland? België is geen al te groot land, maar is hier geen miserie genoeg die aangepakt moet worden? Mensen die geen deftig dak boven hun hoofd hebben, die niet het geld kunnen krijgen, dat ze wel nodig hebben, door bijvoorbeeld invaliditeit, kinderen die niet verder kunnen studeren, daklozen en noem maar op. We denken naar mijn gevoel te vaak dat de problemen alleen in die verre landen zitten terwijl we maar in onze auto moeten stappen en naar bijvoorbeeld Antwerpen of Brussel moeten rijden om met onze neus op de kei harde feiten te worden gedrukt.

Desalniettemin wil ik zeker nog eens benadrukken dat ik het een schitterend project vind dat zeker moet blijven bestaan en dat het goed is dat onderwerpen die niet zo bespreekbaar zijn in de samenleving, denk maar aan diarree, door dit opzet toch bespreekbaar worden.
Met citaat antwoorden