3rd February 2012, 00:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik weet niet goed of ik hier voor of tegen moet zijn. Enerzijds ben ik het zeker eens met Nic: één groep en allemaal samen. Anderzijds, de allochtonen jongeren kennen het principe van Chiro/scouts nog niet goed zoals Nic aanhaalt. Dan lijkt het mij voor hen wel fijn dat ze even in een groep kunnen worden gezet waarin niemand het al kent en dus iedereen eigenlijk van 0 begint. Daarna kunnen ze naar een gewone Chiro/Scouts gaan. De vraag die ik me dan echter weer stel is: gaan zoveel verschillende culturen niet voor problemen zorgen?
Verder denk ik ook dat het goed is om de 'blanke' kinderen een infodag te geven over hoe omgaan met een allochtone jongeren of iets dergelijk. We zien in ons dagelijks leven constant vreemden maar kinderen kunnen wreed zijn voor elkaar en een tikkeltje bruiner zien dan zij en je bent het mikpunt van pesterijen (geen idee of ze al zo'n info/toelichting geven, ik ken helemaal niks van scouts/chiro/...)
Het is voor de allochtone jongere natuurlijk ook het best direct mee te kunnen in de gewone groep. Zo leert hij het snelst nieuwe vrienden maken, de taal indien dit nodig is en de gewoontes.
|