15th February 2012, 10:00
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Citaat:
Hoewel de Kerk er bij ons de laatste jaren vooral veel schandalen bij kreeg, blijven ze toch een groot deel mensen overtuigen.
|
Ik vind het toch wel pijnlijk dat zoveel mensen het christendom gelijk stellen aan 'de kerk', want dat is echt enorm kort door de bocht! Het christendom is een godsdienst die enorm rijk is aan stromingen en als het christendom groeit, is het dus absoluut onterecht om daar meteen 'de katholieke kerk' bij te sleuren. Zelf ben ik erg bekend met de evangelische en pinksterbeweging. Oké, misschien niet erg groot in Vlaanderen, maar in veel andere landen stelt de katholieke kerk echt niks voor tegenover deze christelijke stroming! En zo zijn er dus nog verschillende anderen die allemaal onder de noemer 'christendom' vallen.
Het moet gezegd, ook vanuit deze stromingen wordt er vaak enkel maar vanuit hun eigen oogpunt gedacht, 'wij zijn echte christenen', maar zelf vind ik het toch erg belangrijk om te blijven wijzen op het gemeenschappelijk draagvlak van het christendom: De verrijzenis van Jezus Christus!