Enkele post bekijken
Oud 3rd March 2012, 09:38
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Persoonlijk vind ik dit wel een goed initiatief. Of je het nu doet uit religieuze overtuiging, voor het milieu of om gezondheidsredenen, dat heeft geen belang. Het maakt mij ook niet uit of er al dan geen BV's aan deelnemen. Ik laat mij niet leiden door hun gedrag en voel niet de minste drang om hun gedrag te kopiëren. Misschien kan het sommigen wel over de streep trekken wanneer ze bekende namen op het lijstje zien staan... Soit.

Het is goed dat we af en toe eens stilstaan bij ons gedrag als consument, zeker wanneer het gaat over het consumeren van vleeswaren. We zijn in België rotverwend op dat gebied. Wanneer we de slagerswinkel binnenstappen, dan hebben we een keuze die soms niet meer te overzien is. Het luxeprobleem stelt zich dan: 'Wat moeten we weeral eten vanavond?'. Eigenlijk schandalig als je weet dat miljoenen mensen eerder met de vraag zitten of ze überhaupt wel eten gaan hebben die dag.

Ik herinner mij de vasten nog op school. Er werd aan elke leerling een financiële bijdrage gevraagd en in ruil kreeg je een paar oude sneden brood zonder boter, noch beleg. Daarna kreeg je kraantjeswater om het allemaal door te spoelen. Prettig en lekker vonden wij het niet, maar het was wel dat moment dat ons deed bezinnen over rijkdom en armoede. Uiteindelijk moesten wij geen honger lijden, want we hadden nog een korst brood, iets wat al een luxe is voor anderen. Voor mijn part mogen scholen soortgelijke initiatieven terug opnemen. Je kan er nog zoveel over praten, als mensen zelf iets ondervinden, dan beseffen ze het beter. Ervaringsgericht leren?
Met citaat antwoorden