Enkele post bekijken
Oud 3rd March 2012, 23:16
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Wat betreft de verandering en de stakingen in ons land wil ik even kort reageren. Het feit dat er gestaakt wordt, houdt wel in dat er verandering is. Het zijn veranderingen die moeilijk liggen in de maatschappij ja, maar ze moeten nu eenmaal genomen worden. De factuur naar onze kinderen doorschuiven zou de moord op hun sociaal bestel zijn, ook op het onze. De regering levert dus goed werk, vind ik.

Maar over de campagne van Bart De Wever. De Wever heeft in 2010 al verkiezingen gehad. Toen ging hij het ook doen (slogan Denken. Durven. Doen.). Wat is er gebeurd? De kiezer dacht dat De Wever het ging durven om het te doen. En De Wever heeft niets gedaan. Met de stemmen die hij behaald heeft, heeft hij juist niets gedaan. Hij is aan de zijlijn gaan staan. Waar blijft hij met die verandering? En waar is het respect voor de kiezer, wat N-VA altijd in een zo hoog vaandel draagt? Wij worden de grootste in 2014 .. Je moet het maar durven zeggen. N-VA haalt een heel aantal zaken door elkaar. Ten eerste de niveaus. Ik zie niet in in welke mate de Dorpsstraat weegt op de Wetstraat. N-VA wil dingen veranderen, akkoord. Maar dat doe je niet in de Dorpsstraat. Dit geeft nog maar eens aan wat de echte inhoud van N-VA is. In de Dorpsstraat moet je besturen, een beleid voeren dichtbij de mensen. N-VA vergeet dat er intussen al heel wat andere mensen lokaal verankerd zijn die wél goed werk leverden tijdens deze politieke impasse waar er op federaal vlak weinig gebeurde. Die lokale niveaus staan los van het federale, dat vergeet de N-VA.
Met citaat antwoorden