Enkele post bekijken
Oud 13th March 2012, 15:56
AVO AVO is offline
Registered User

Citaat:
72% die verdeelt is over de andere partijen wel. En geen van de andere partijen haalde 28%.

Wanneer de andere partijen een coalitie vormen halen zij wel meer dan 28%, op die manier worden er meer Vlamingen vertegenwoordigd en dat is democratie. Democratie gaat o.a. om de vertegenwoordiging van zoveel mogelijk mensen, niet alleen de kiezers van de winnende partij moeten vertegenwoordigd worden.

In de bedrijfswereld gaat het op dezelfde manier, diegene(n) die minstens 50% van de aandelen heeft/hebben, diens wet heerst.

Maar ik ben wel akkoord met het feit dat de N-VA zich moet bewijzen. Maar dat kunnen ze niet doen op lokaal niveau( Burgemeester/schepenen/… worden). N-VA heeft problemen met de Belgische structuren en die kan je alleen aanpakken als je een deelname hebt in de federale regering.

Een burgemeester kan bijvoorbeeld het asielbeleid, wat een federale bevoegdheid is, niet aanpakken. In hoeverre kan BDW zich dan bewijzen? Ik begrijp die redenering niet zo goed.

Citaat:
Voor mij blijft de N-VA in het algemeen en Bart De Wever in het bijzonder een partij die gewoon 'straight' blijft doorgaan en volgens mij is dat juist wat het volk nodig heeft en waarvoor het ook stemt. Programmapunten die uitgevoerd zullen en worden en die niet omgebogen worden naar andere ideologieën.

De N-VA heeft in de Vlaamse regering nochtans een aantal opmerkelijke bochten gemaakt. Invoering van de kindpremie, derde VRT- kanaal, Oosterweeldossier…allemaal ( bijzonder belangrijke) punten waar de N-VA zogezegd tegen was maar het uiteindelijk toch toelaat. Hoezo, ‘straight’?
A. Einstein
Met citaat antwoorden