26th March 2012, 20:31
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Sabrina Claesens
Mening: Het is belangrijk dat de mensen op de hoogte zijn van de evolutie van bepaalde ziektes. Ik vermoed dat veel mensen schrikken als ze weten dat er 37.000 mensen per jaar sterven aan huidkanker. Ik schrok hier zelf zeker en vast van, want ik had geen idee dat dit getal zo hoog lag. Door dit artikel gaan de mensen zich misschien beter informeren over huidkanker en kunnen ze misschien sneller behandelt worden waardoor er minder mensen sterven.
Ik ben ook van mening dat de mensen te weinig geïnformeerd worden over de oorzaken van huidkanker. Ook zijn sommige dokters te weinig op de hoogte van de verschillende soorten huidkanker zoals in het artikel beschreven. Als de dokters beter op de hoogte zouden zijn en de patiënten beter weten door welke verschillende factoren huiskanker wordt veroorzaakt, dan zouden er minder doden op een jaar vallen en zouden de dokters sneller kunnen ingrijpen.
|
Inderdaad, veel mensen lijken niet te weten dat het echt niet gezond is om vaak onder de zonnebank te gaan of uren in de zon te liggen zonder bescherming. Het zou goed zijn als er extra aandacht wordt besteed aan sensibilisering, vooral in de zomermaanden. Artsen moeten hun patiënten ook informeren over melanomen, zodat de patiënten sneller naar de dokter zullen stappen als ze zo'n verdacht vlekje tegenkomen. Veel (oudere) mensen horen het immers in Keulen donderden als je over termen als 'melanoom' spreekt.
|