27th March 2012, 11:44
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Shana.Loeckx
Vele mensen weigeren om naar de dokter te gaan, uit schrik om te horen te krijgen dat ze kanker hebben. We krijgen meer en meer te maken met kanker. Iedereen kent wel iemand die er al eens mee te maken heeft gehad. Toch denkt men vaak "mij overkomt het niet" Maar kanker schuilt soms in een klein hoekje. Blijkbaar is er toch te weinig informatie rond de symptomen van kanker. Je kan een huidverkleuring hebben, maar is dit dan al meteen kanker? Hier moet meer aandacht aan besteed worden!
|
Ik ben het niet volledig eens met je stelling. Je zegt dat VELE mensen niet naar de dokter gaan omdat ze de vaststelling van kanker niet willen horen. Het lijkt mij eerder zo dat je net sneller naar de dokter gaat als er eventueel kanker mogelijk is. Hoe sneller je erbij bent hoe meer kans op genezing. Dit wordt meer en meer benadrukt bij allerlei campagnes. Maar volgens jou denken de mensen net het tegenovergestelde. Oei ik zal maar niet naar de dokter gaan met die vreemde knobbel, want misschien is het wel een kwaadaardig gezwel...
Het feit dat mensen gedurende het hele jaar gebruind willen zijn gaat ook niet helpen. We worden steeds meer blootgesteld aan UV-stralen, dit zou en invloed hebben op het eventueel ontwikkelen van een melanoom. Ook hier is volgens mij sensibilisering aangewezen.
|