Enkele post bekijken
Oud 27th April 2012, 14:54
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

1 op 5 kinderen die te dik zijn, dat vind ik gewoon veel te veel, ook al scoren we beter dan de meeste andere Europese landen. We zeggen dan dat de kinderen gezonder moeten eten. Dit kan inderdaad helpen om overgewicht te voorkomen, maar elk kind eet toch graag frietjes, pizza, Mc Donalds, frituurhapjes, ... Daarom zou ik de kinderen van dit eten niet weg houden (natuurlijk moet je ze dat niet meer dan 2 keer in de week laten eten). Wel is het ongelooflijk belangrijk dat kinderen worden aangezet om te sporten. En laat dat nu juist het probleem zijn, de meeste kinderen sporten gewoon niet. Als je in een klas vraagt "wat zijn je hobby's", dan antwoordt 80% tv kijken, computeren of andere passieve bezigheden. Ongelooflijk eigenlijk als je bedenkt hoeveel sporten je als jongere wel niet kunt beoefenen. Het lijkt wel of de kinderen tegenwoordig bang zijn om moe te worden. Ook het competiebeest is ver te bespeuren. De bieptest die hieronder vermeld wordt, was bij ons vroeger een echte uitdaging. Wij gingen allemaal tot het uiterste om als laatste over te blijven. Nu zeggen de leerlingen na 2 minuten: "Pfff het is wel goed geweest".
Natuurlijk is de school een belangrijke factor als we het over sport hebben. De lessen LO moeten de kinderen motiveren. Er moeten ook veel verschillende sporten beoefend worden, want ik kan begrijpen dat een kind liever iets anders doet dan voetballen, turnen of zwemmen. Waarom is niet met de kinderen gaan muurklimmen of mountainbiken? Er zijn zoveel sporten waar de kinderen nog niet mee in contact zijn gekomen...
Met citaat antwoorden