20th September 2012, 12:11
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben absoluut geen voorstander van de iPad in de klas. Het neemt een hele rompslomp weg van handboeken kopen en verkopen, dat is waar. Maar langs de andere kant vind ik dat de school niet kan verplichten aan ouders om dergelijke dingen aan te kopen.
Volledige dagen op een computerscherm turen is niet gezond. Ook al beweren sommige mensen dat het scherm is aangepast en dergelijke, het is en blijft een lichtbron waar je in kijkt, en dat kan gewoon niet gezond zijn.
Daarnaast is en blijft het gewoon een dure grap. Wat als het toestel stuk gaat? Iedereen weet dat kinderen nogal vrij ruw kunnen spelen en dat boekentassen meer dan eens per dag tegen de grond smakken.
Of wat als het toestel gestolen wordt? Een terechte zorg jammer genoeg.
Gaat de school dan misschien in het schoolreglement opnemen dat de school niet aansprakelijk is voor eventuele kapotte iPads? De ouders zitten er dan wel mee... Dan maar een nieuwe kopen want het is verplicht.
Ik ben trouwens meer voorstander van de geïntegreerde leerwerkboeken. Volgens mij is dit veel efficiënter dan het gebruik van de iPad.
Of wat is er mis met het klassieke systeem? Handboeken huren voor een jaar en dan weer teruggeven. Volgens mij komt dit op hetzelfde neer als het aankoopbedrag van een iPad. Veel makkelijker en minder snel kapot.
|