Enkele post bekijken
  #4  
Oud 20th September 2012, 20:51
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Onze kennis van het Frans gaat steil bergaf

Het is erg zorgwekkend dat onze kennis van het Frans zo verwaterd is. Enerzijds is het normaal dat onze kennis van het Frans geringer is dan die van het Engels aangezien we veel vaker geconfronteerd worden met deze laatste taal. De dag van vandaag zijn zo vele zaken in het Engels: films, series, computerspelletjes,… Het is dan ook onbegonnen werk om tegen zulke wereldtaal op te boksen. Anderzijds vind ik niet dat dit als een excuus gebruikt mag worden. Deze test is namelijk gedaan bij studenten die opteren voor een opleiding Frans. Vermoedelijk zal men nu op zoek gaan naar de oorzaak van deze betreurenswaardige vaststelling. Biedt de middelbare school onvoldoende middelen aan wat betreft het vak Frans? Gaan onze jongeren er op achteruit? Hoewel het in dit artikel enkel gaat over een test die afgenomen is bij studenten Frans, moet ik eveneens toegeven dat mijn kennis van het Frans verslechterd is. Ik deed in mijn middelbare opleiding economie moderne talen en had dus wel enkele uurtjes Frans per week. Toen ik deze vakantie een gesprek voerde met een Fransman schrok ik er toch wel even van hoe fel mijn Franse woordenschat is afgenomen. Een menselijke kwaal zo blijkt…
Met citaat antwoorden