26th September 2012, 20:08
|
Registered User
|
|
|
|
iPad op school
Ik ben het eens met de vorige reacties. Ik vind het absoluut niet kunnen dat leerlingen VERPLICHT worden om een iPad aan te kopen. Dit is in mijn ogen zelfs niet realistisch. Stel nu bijvoorbeeld dat je als ouder drie kinderen naar de desbetreffende scholen laat gaan. Dit is quasi onbetaalbaar. De school zou er minstens voor kunnen zorgen dat er voldoende iPads te huur zijn in de scholen. Een beter alternatief is volgens mij om de leerlingen met een laptop naar school te laten komen. Bijna elk gezin heeft een laptop en een kleine laptop kost zeker niet zoveel als een iPad. Ik vind het persoonlijk toch een beetje raar dat de desbetreffende scholen daar niet eerst aan gedacht hadden. Ik kan wel begrijpen dat scholen mee willen gaan met de evoluties in verband met technologie. Het is in zekere zin goed om leerlingen te leren werken met deze apparaturen, maar dit kan evengoed met een laptop als met een iPad.
Op een ander vlak zou dit initiatief wel goed kunnen zijn. Er zijn heel veel leerlingen die last krijgen van hun rug omdat ze steeds met veel te zware boekentassen naar school moeten gaan. Met een iPad zou deze kans veel kleiner zijn, wat niet wegneemt dat ik de laptop nog steeds een beter idee vind. Ik heb al verscheidene artikels gelezen over jongeren met rugaandoeningen door de te zware boekentas. Meestal is dit te wijten aan de manier waarop de boekentas gedragen wordt, meestal te schuin. Uiteraard speelt het gewicht de grootste rol. Dus in verband met de fysieke gezondheid van de leerlingen vind ik het wel een redelijk goed idee.
|