Enkele post bekijken
Oud 27th September 2012, 13:16
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User

Ondanks het feit dat ik een neutraal standpunt heb ten opzichte van N-VA wil ik toch graag mijn mening kwijt over dit artikel. Ik bekijk het op een andere manier dan Steffi en Inge, al begrijp ik hun verontwaardiging wel. Je kan het op twee manieren bekijken. Een eerste manier is dat de N-VA Marie-Rose Morel 'gebruikt' om in te spelen op de emoties van de kiezer. Ik zeg niet dat dit niet zo is, maar ik wil toch ook de andere mogelijkheid naar voren brengen.
Ik heb de boeken gelezen die Marie-Rose schreef over haar ziek zijn en hierin was haar liefde voor de politiek altijd sterk aanwezig. Ze leefde echt voor de politiek. Ik vind het een mooi gebaar van Chris Morel om zijn dochter toch 'te betrekken' bij de verkiezingen ondanks haar overlijden. Misschien is het zijn manier om te laten blijken hoe hard ze nog in hun hart leeft.
Toch vind ik het ook best een fragiele zet van Chris Morel, gezien zijn dochter overgestapt was naar Vlaams Belang. Zou zij dit zo gewild hebben? Ik vind het toch een beetje een gevaarlijke stap, net als Steffi. Al heb ik wel respect voor deze keuze en vind ik het een mooi gebaar.