Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2012, 12:27
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User

overdreven straf

Ik vind het ook absoluut niet kunnen dat agenten dit soort misdrijven plegen, maar is de doodstraf niet een klein beetje overdreven als het gaat om verkrachting? Hierdoor worden nog maar eens de culturele verschillen alsook de juridische verschillen benadrukt. Dat de vrouw steun krijgt van de hele wereld vind ik niet meer dan normaal, de mannen moeten gestraft worden. Maar de maatstaf van deze straf zou moeten herbekeken worden. Ik gruwel ervan dat de doodstraf vandaag de dag nog steeds mogelijk is in bepaalde landen, wat maakt de personen die over de dood beslissen van een crimineel beter dan anderen? Hier leren de verkrachters ook niets uit. Stop ze een aantal jaren in de cel, laat ze nadenken over hun fouten en begeleid hen mentaal. Ik veronderstel dat ieder weldenkend mens zelfs niet met de gedachte rondloopt om iemand te verkrachten. Waarschijnlijk is er hier ook wel sprake van één leidersfiguur die de andere heeft meegetrokken. De klacht wegens zedenschennis vind ronduit belachelijk. Want daar zouden ze zich zelf ook schuldig aan bevinden dus dan komt er al een dubbele klacht op hun nek terecht.
Met citaat antwoorden