Enkele post bekijken
Oud 26th October 2012, 14:32
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Zoals Caroline al aanhaalde, ben ik ook tegenstander van het brugpensioen vanaf 50 jaar. Men wil de pensioensleeftijd optrekken en zij zouden dan zo vroeg al op pensioen kunnen? Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Dat deze mensen geholpen moeten worden, is een feit maar de manier waarop kan volgens mij veel beter dan hen op brugpensioen te sturen. Men zou beter dat geld investeren om een speciale groep op te richten bij de VDAB. Laat die mensen in kleine groepjes samenkomen in de Werkwinkel om daar begeleid te worden door een trajectbegeleider. Geef de laaggeschoolden of zij die zich willen heroriënteren de kans om te gaan studeren; of maak desnoods meer geld vrij voor IBO-contracten (opleiding op de werkvloer). Help hen in hun zoektocht naar werk of naar de weg die ze willen inslaan. Maar zet ze alsjeblieft niet op non-actief! De mensen wilden daar zo graag blijven werken. Die mensen kunnen nog werken, geef hen dan toch die kans. Het zal niet gemakkelijk zijn om voor al die mensen werk te vinden, zeker niet in deze tijd maar ik vind dat er wel geprobeerd moet worden en dat ze absoluut niet uitgesloten mogen worden van de arbeidsmarkt (en dan het gevaar lopen dat ze pensioen trekken en daarnaast in het zwart gaan werken).
Met citaat antwoorden