Enkele post bekijken
Oud 6th November 2012, 19:45
LissevM LissevM is offline
Registered User

Meer dan helft Belgen kampt met overgewicht

Overgewicht, het woord alleen al geeft me een vies gevoel.
Wanneer we volgens het BMI boven de 25 zitten, hebben we last van overgewicht.
Maar wat kan een stom getalletje nu zeggen over hoe we ons echt voelen?

Allereerst wordt er de laatste tijd echt vaak de nadruk gelegd op gewicht en gezondheid.
Ik denk dat we niet meer moeten spreken van vrouwen die naar hun lijntje kijken. In de media is, de overdreven vaak verschenen, Bart De Wever het toonbeeld van vermageren.
Na zijn spectaculaire vermagering, kwam een andere vent weer op de proppen met een "beter" dieet.
Wat is nu het meest gezonde? Je volstoppen met rare zakjesvoeding of overleven zoals een konijn?
Zandloperdieet, proteďnedieet, Weight Watchers, zoveel verschillende dingen... Ik kan er allemaal niet meer aan uit. Wat is nu het beste?

Ten tweede, als de Belgen dan toch moeten vermageren, stop dan met alle televisiezenders vol te steken met kookprogramma's.
We hebben overgewicht... Is dit zo moeilijk te begrijpen? Iedere keer wanneer ik zap op de televisie, zie ik een nieuwe antikleefpan, een eenvoudig receptje om een lekkere cake te maken, lekker eten uit het buitenland...

Dan schrikken mensen er van dat zoveel mensen "overgewicht" zouden hebben.

Tot slot wil ik het ook hebben over de 'peiling' die gedaan is volgens onderstaand artikel.
Mij lijkt het logisch dat mensen die interesse hebben in eten, naar een voedingssalon gaan. Om uit dat kleine aantal dan een resultaat op te maken en te veralgemenen naar het hele land, vind ik fout.
Doe eerst eens een grootschalig onderzoek, dan mag je van mij met zo'n titel afkomen.
Met citaat antwoorden