Enkele post bekijken
Oud 20th November 2012, 19:51
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Agenten vervolgd nadat ze zelfmoord voorkwamen

Agenten vervolgd nadat ze zelfmoord voorkwamen

Door: redactie
20/11/12 - 17u25 Bron: belga.be

Drie agenten van de politiezone Vlas moesten zich bij de correctionele rechter in Kortrijk verantwoorden. Twee van hen konden beletten dat Paul M. zelfmoord pleegde, maar die man beschuldigt de agenten van slagen en verwondingen.

Op 12 september 2005 werd de politie opgeroepen voor een man die zichzelf van het leven wilde beroven. De 31-jarige Mikaël V. en zijn 39-jarige collega Aline V. haastten zich naar de Noordbrug in Kortrijk waar de man dreigde af te springen. Toen de agenten aankwamen stond Paul M. al op de afsluiting. Hij had zijn vrouw vast omdat hij haar wilde meesleuren in zijn val.

Mikaël V. en Aline V. konden de man tegenhouden maar dat ging niet zonder slag of stoot. Zelf incasseerden ze enkele rake klappen in het aangezicht. Het slachtoffer viel met zijn gezicht op de grond waarna hij voor verhoor naar het politiebureau overgebracht. Daar zou hij een schop en een vuistslag gekregen hebben waardoor hij een jukbeenbreuk opliep. De agenten ontkennen dat en beweren dat de man de breuk opliep tijdens de schermutseling op de Noordbrug. In het eerste proces-verbaal wordt echter geen melding gemaakt van een letsel.

Naast Mikaël V. en Aline V. wordt nog een hoofdinspecteur vervolgd. Ghislain S. moest zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte omdat hij het pv aanpaste om de agenten buiten verdenking te stellen. Paul M. vraagt 10.000 euro schadevergoeding. Op 18 december doet de rechter uitspraak.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...oorkwamen.dhtml

Mening: Waar gaat dat toch heen met de mensheid? Ik kan nog proberen te begrijpen dat iemand zelfmoord wil plegen, maar moet dit dan met veel sensatie? En moet die persoon dan ook anderen in gevaar brengen?
Ik vind dit zeker een relevant artikel omdat de mensen beter eens tweemaal nadenken alvorens te handelen. Zo vind ik dat de zelfmoordenaar eerst een keer over zijn 'plan' had moeten nadenken. Als hij er een einde aan wilde maken, geen probleem voor mij, maar niet ten koste van anderen.
Nadat de agenten dan de man konden tegenhouden, wil hij ze nog eens aanklagen voor slagen en verwondingen? Dat is toch te belachelijk voor woorden! Naar mijn mening is het niet normaal dat de agenten in kwestie aangeklaagd kunnen worden omdat ze hun job deden.
Wie is hier nu eigenlijk het slachtoffer van wie?
Met citaat antwoorden