Enkele post bekijken
Oud 1st December 2012, 15:37
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Niels, ik zal het even verduidelijken met een eigen ervaring. Let op, ik heb niets tegen Polen, maar dit vond ik toch 'opvallend'.

Kennissen van mijn ouders gingen hier in Geel een appartementen zetten. De aannemer vroeg of ze het erg vonden dat hij met Poolse bouwvakkers werkte, aangezien deze voordelig zijn qua uitbetaling. De kennissen van mijn ouders vonden dit oké, maar er waren een hoop problemen met de bouw van deze appartementen. De bouwvakkers kwamen dronken aan op de werf, installeerden de keuken in een nog niet waterdicht gebouw, metselden muren scheef, ...

Of misschien waren het enkel deze bouwvakkers, maar dat denk ik niet. Het is een 'vooroordeel' dat mensen over elkaar hebben. Ik zeg niet dat dit van mij juist is (zoals ik al zei, een 'vooroordeel'), maar dat is volgens mij toch een algemeen beeld dat we hebben over Polen? Dat ze al eens te diep in het glas durven kijken? Net zoals wij Belgen nogal eens achter 'jonge meisjes' aanzitten. Want ik ben er zeker van dat wij zo in het buitenlands nieuws komen!

Polen = drank, Belgen = pedofielen. Of zit ik hier verkeerd?

(Het zijn allemaal vooroordelen die we hebben over elkaar. Vooroordelen zijn er nu eenmaal en die zijn niet weg te denken. Een vooroordeel is zeker geen aanval op een bepaalde bevolkingsgroep. Mijn vooroordeel over dit onderwerp haal ik uit hetgeen ik zie op de televisie, wat ik lees in de krant, ...)
Met citaat antwoorden