Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2012, 15:17
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door R*bin.Claesen
Dus jij zegt dat mijn mening helemaal niet onderbouwd is? Ik vind jou mening kort door de bocht. Natuurlijk zijn er ergere gevallen die hun medicijnen erg nodig hebben. Maar er zijn natuurlijk ook kinderen die deze medicijnen nemen, terwijl ze ze eigenlijk niet nodig hebben. Ik ken voldoende van deze kinderen om mijn mening sterk te onderbouwen Er zijn drukke kinderen en minder drukke kinderen, maar druk is niet altijd gelijk aan ADHD. Dit is het enige wat ik bedoel. Men spreekt over een zeer groot aantal kinderen en mij lijkt dit een klein beetje overdreven. Het kan goed zijn dat de medicatie veel geld kost en het is goed dat men dit terug betaalt (in bepaalde situaties).
Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat de terugbetaling een aanzet kan zijn om sneller rilatine te pakken. Dus je hoeft je zeker niet persoonlijk aangevallen te voelen of op je tenen getrapt ze zijn..

Maar ik ben niet op mijn tenen getrapt. Ik begrijp uw antwoord nu wel. Maar ik wil toch nog even duidelijk maken dat je hier in België niet zomaar aan geraakt. Een dokter kan dit niet voorschrijven zonder het attest. Dus indien mensen dit nemen die dit niet nodig hebben wil het zeggen dat anderen, die het wel nodig hebben, deze geven. Je kan als niet-patiënt onmogelijk in België aan deze pillen geraken. Dat is wat ik bedoel. De schuld ligt dus eerder bij de mensen die het attest misbruiken om het medicijn door te geven aan anderen.