Enkele post bekijken
Oud 24th January 2013, 02:05
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Iemand die voor je eigen veiligheid geen (levens-)bedreiging (meer) vormt, schop je niet, zo simpel is het! Geweld, zeker door politieagenten en andere officiële ordehandhavers, is alleen geoorloofd in welbepaalde gevallen. Anders moet ik schrik beginnen krijgen van elke agent die 'mijn gezicht niet kan zien', of niet soms? En breder ook: je 'schopt' toch geen mens, ook bij een dier vind ik het al hoogst laakbaar!

Volgens mij is het net door zulk 'laks' optreden dat onze maatschappij volledig aan het ontsporen is. We geven de mensen het beeld van 'hier in België kan en mag alles.' Dit 'beeld' zorgt er mede voor dat we hier in België met een 'immigratie-probleem' zitten. Mensen van over de hele wereld denken: 'Ja, ik ga naar België. Daar kan ik van alle kanten geld trekken en als ik eens te ver ga, dan word ik niet / niet hard gestraft!'

In Polen zitten zitten ze niet met een 'immigratie-probleem' hoor, daar is alles duidelijk omkadert wat kan en wat niet kan. Daar treden ze veel hardhandiger op. Zouden ze dat hier ook doen, dat zou al veel helpen in mijn ogen. Recht voor de raap, geen gezever van 'ja, maar hij was depressief, die arme stakker...' Want dat is wat de mensen volgens mij willen, duidelijkheid over wat kan en niet kan.

Mensen zouden zich eens meer in de schoenen van de slachtoffers moeten plaatsen, dan zouden ze er al meteen helemaal anders tegenaan kijken.
Met citaat antwoorden