Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th February 2013, 15:24
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Wink

Ik vind het zeer goed dat men over dit onderwerp eens een debat voert. Tenslotte wordt er vandaag de dag in mijn ogen te snel een stempel gedrukt op de leerlingen. Als je nog maar iets verschilt van van het idealistische beeld van de maatschappij (het 'normale' kind) krijg je al meteen het etiquette van een bepaalde ziekte, gedrag - of leerstoornis op jou geplakt.
Daarentegen ben ik een zeer grote voorstander dat er onderzocht wordt bij kinderen of ze al dan niet last hebben van ADHD, ASS, Dyslexie, Dyscalculie etc. Hierdoor kunnen wij als leerkracht hen ook beter begeleiden, omdat we weten waarom een leerling op bepaalde situaties/omstandigheden reageert.
Ik vind dus dat de leerlingen de kans moeten krijgen om onderzocht te worden, maar ik vind ook dat men niet te snel een bepaald etiquette op de leerling mag kleven.
Met citaat antwoorden