11th April 2013, 23:30
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door lorenz.teunen@stu.khk.be
Ik vind het de reinste onzin dat een lager schoolkind al een GSM zou moeten hebben. Als je in de bus, trein of eender waar zit, waar veel jongeren zitten zie je ze bijna allemaal gefixeerd kijken naar hun GSM. Noem me ouderwets maar ik verlang toch naar de tijden dat we echt iets gingen doen mét elkaar en niet naast elkaar leefden. Een lager schoolkind heeft nog voor niets een GSM nodig, dit is naar mijn mening pas vanaf het eerste middelbaar een nuttig voorwerp. Vele jongeren zullen hier tegen zijn maar ik zeg GO!
|
Ik sluit mij aan bij Lorenz, een kind moet 'kind' zijn en ravotten met zijn vriendjes en klasgenoten in plaats van bezig te zijn met zijn gsm. Ik stel me vragen bij kinderen die onder de 12 jaar al beschikken over zo'n exemplaar.
Het vraagt ook enorme verantwoordelijkheden zoals:
Het binnen de perken houden van de kosten, geen grapjes uithalen of pesten via de mobiele gsm, ...
Pas wanneer het kind zich op eigen houtje naar de secundaire school moet begeven zou dit wel kunnen, om te laten weten aan de ouders dat ze goed zijn aangekomen.