15th April 2013, 19:54
|
Registered User
|
|
|
|
Dief krijgt job aangeboden
De mening van Vincent sluit aan bij mijn mening. Ik vind het heel genereus van die man dat hij de dief een job aangeboden heeft. Er zijn niet veel mensen die dit zouden doen. Hij besefte wel dat de dief niet anders kon stelen omdat hij anders niet rond kon komen. Het bedrag van 250 euro per maand is gewoon veel te weinig. Zeker wanneer je er met twee personen van moet kunnen leven. Met de job die de dief nu heeft, kan hij zich al iets meer veroorloven. Uiteraard niet veel, maar het is beter dan niets. Misschien stopt de dief hierdoor met zijn praktijken. Dat zou heel goed zijn. Ik ben van principe dat je niet mag stelen. Eerst moeite doen om werk te zoeken en de aanhouder wint meestal wel. In dit geval kunnen we wel een uitzondering maken, aangezien de man zelf geen zware arbeid mag verrichten. Werkgevers staan niet in rijen aan te schuiven voor een werknemer waarvan men weet dat hij/zij regelmatig ziek kan zijn. Een job aan een bureau kan een oplossing zijn, maar waarschijnlijk heeft deze man hiervoor geen opleiding mogen genieten. Het zou misschien goed zijn om deze man toch op te leiden in een bepaald vakgebied.
|