Enkele post bekijken
Oud 6th May 2013, 22:13
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User

Jesper heeft naar mijn mening gelijk wanneer hij zegt dat de verantwoordelijkheid niet bij die ondernemingen ligt. Maar ik vind het wel positief dat ze toch op één of andere manier voor meer bewustwording willen zorgen. En ja, dat zal inderdaad voor Coca-Cola zelf wel goed zijn, ze zullen meer mensen willen aanspreken voor hun nieuwe producten of voor de light producten. Maar dan nog is het wel een mooi initiatief! Ik moet eerlijk zeggen dat de calorieën die overal op vermeld staan mij niet zo veel zeggen. "50 kcal of 100 kcal, dat maakt niet zo veel uit op een hele dag" denk ik vaak. Maar als ik zou zien staan '2 uur wandelen', '1,5u lopen', ... Ik denk dat dat iets concreter is en dat je dan wel meer met je neus op de feiten gedrukt wordt. Ik vind dit dus een heel goed initiatief! Wat ik dan weer minder vind is dat mensen denken dat ze dan maar light producten moeten gebruiken. Daar zitten inderdaad minder calorieën in, maar daar zitten dan weer andere ongezonde stoffen in. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten leren om met mate te genieten van dit alles. Een blikje Cola of een hamburger kan heus geen kwaad, zolang je een grens kan trekken. Besluit: zelfdiscipline is noodzakelijk voor het bestrijden van obesitas.