Enkele post bekijken
Oud 15th May 2013, 14:52
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User

Ik ben enerzijds geschokt, maar tegelijk ook blij als ik dit artikel lees. Zoals Silvia en Anton zeggen: het is goed dat men steriele spuiten gebruikt. Het feit dat men zoveel steriele spuiten uitdeelt, betekend volgens mij dat druggebruikers toch 'voorzichtig' willen zijn en steriele spuiten willen gebruiken. Dit neemt echter niet weg dat ook ik geschokt ben door de lage leeftijd waarop men de eerste spuit zet. Op 15-jarige leeftijd zit je nog maar in het 3de of 4de middelbaar, heel verontrustend als je het mij vraagt!
Er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die dit artikel verontrustend vinden, dat weten we. Misschien moeten we dan eens gaan kijken naar mogelijke oplossingen. Eerst en vooral, zoals Raisa al zegt, zouden we eens moeten gaan kijken waarom jongeren, jonger dan 15 jaar, een spuit zouden zetten. Op die manier kunnen we zorgen dat de reden waarom ze het doen verdwijnt. Als men geen reden meer heeft om zo jong een spuit te zetten, doet men het waarschijnlijk (hopelijk) ook niet meer. Maar we moeten volgens mij ook aan preventie doen. In het 6de leerjaar van de lagere school hebben we een projectweek gehad over drugspreventie en hier herinner ik me nog veel van. Het werkt dus wel. Ik vind dat dit project door de overheid verplicht zou moeten worden in het lager onderwijs, maar ook in het secundair onderwijs, want het is belangrijk om onze jeugd te waarschuwen voor de gevolgen van drugsgebruik. Natuurlijk blijft het ook dan nog de persoonlijke keuze van de leerling of hij al dan niet van de drugs blijft. Want we hebben allemaal nog steeds een eigen wil. En maar goed ook!
Met citaat antwoorden