16th May 2013, 21:06
|
Registered User
|
|
|
|
"Moeten we nog doorgaan met de EU?" is de vraag die tegenwoordig bij veel Europeanen in het hoofd zit. Naar mijn mening is dit ja, we zijn al zover gekomen en als we nu terug naar vroeger zouden gaan, zou het alleen maar meer problemen geven. Ik zie het als meer werk voor iedereen als we terug zouden gaan naar vroeger zoals de Euro opgeven en terug naar de oude munt gaan.
Al denk ik wel dat Europa eerst zichzelf wat moet redden vooraleer we meer EU-landen toelaten. Het is niet de bedoeling dat wij die landen in de problemen brengen of dat wij hun problemen 'erven'.
We mogen ook niet de wereldpositie van Europa vergeten, bijna elk land hoort wel bij een of andere politieke organisatie vandaag de dag. De EU is hier een sterke speler, nu op het moment minder dan vroeger maar toch. En sta je samen als een 'groep' niet sterker 'tegen' andere landen/politieke organisaties?
Als we de andere landen in de wereld bekijken, heeft elk land wel zijn eigen specifieke problemen. Het kan niet altijd voor iedereen perfect zijn. Ik dat dit iets is dat mensen soms vergeten.
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
|