Enkele post bekijken
Oud 5th September 2013, 09:45
Nikki Nikki is offline
Registered User

Mijn mening is net het tegenovergestelde. Idealiter zou dit inderdaad een mooi initiatief zijn maar in de praktijk denk ik dat het veel moeilijker ligt. Niet iedereen kan er aan doen dat ze te laat op school zijn. Als je met de fiets naar school komt kan je al wel eens pech hebben onderweg. Als je van ver moet komen en je ouders brengen je kan het soms ook al eens zijn dat je onverwachts lang in de file staat. Dat is al een eerste kant van het verhaal. Er is pas strafstudie vanaf een totaal van 5 keer te laat komen, wat goed is, maar ik blijf er bij: soms kan de leerling er niet aan doen. Voor de leerlingen die wel bewuste laatkomers zijn is er ook nog steeds de verantwoordelijkheid voor andere dingen zoals in het artikel hierboven vermeld staan; werken. Uiteraard gaat school voor op alles maar ik vind dat ze een andere oplossing moeten vinden op het feit dat deze strafstudie op zaterdag is. Denk ook maar eens aan de bereikbaarheid, vele bussen die de leerlingen naar school brengen, rijden niet in het weekend. Het is niet omdat leerlingen niet in de mogelijkheid zijn om op zaterdag naar school te gaan (voor welke reden dan ook), dat er daar dan mee 'gedreigd' moet worden. Daarnaast vind ik ook dat leerlingen recht hebben op hun weekend. Het is al zwaar genoeg voor de leerlingen om alle leerstof verwerkt te krijgen en bij te blijven met hun huiswerk dat ze die twee dagen echt wel kunnen gebruiken.

Om deze reactie met een positieve noot te beëindigen , vind ik wel dat het slim gezien is van de school om de strafstudie zo educatief mogelijk te maken.
Met citaat antwoorden