16th October 2013, 10:34
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zou graag even puntje drie aanhalen. Het slachten van een schaap gebeurt inderdaad uit religieuze overtuigingen, maar toch stel ik mij hier vragen bij. Op verschillende plaatsen worden er 'slachtplaatsen' ter beschikking gesteld, zodat het feest kan doorgaan. Vanaf het moment dat hier een kleine vergoeding voor gevraagd wordt (die in mijn ogen niet meer dan terecht is, omdat het opbouwen van het 'feest' de staat enorm veel geld kost') keert het volk zich tegen zijn eigen traditie. Door het feit dat ze een bijdrage moeten leveren aan de stad of gemeente waar ze leven, zouden ze ineens van de eeuwen oude traditie afstappen. Ik begrijp natuurlijk dat niemand graag belastingen betaalt, maar het gaat hier slechts om een kleine bijdrage die ervoor zorgt dat de feesten kunnen doorgaan. Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb enorm veel respect voor al de verschillende godsdiensten op onze wereld, maar iedereen moet zijn steentje bijdragen. Ik ben het wel eens met het feit dat de verschillende soorten godsdiensten meer ter sprake zouden moeten komen, zodat de mooie kanten met elkaar gedeeld kunnen worden. Ik ben er ook van overtuigd dat er op deze manier meer respect kan opgebracht worden voor de verschillende geloofsovertuigingen.
Ook wil ik zeggen dat ik de naam 'slachtfeest' onterecht vindt. Het is een traditie die in eer gehouden moet worden. Het is een mooi aspect van hun geloof.
|