Enkele post bekijken
Oud 19th October 2013, 16:16
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Bejaarden op de weg

Mijn mening sluit volledig aan bij de mening van j*chim. Vele mensen klagen over de jeugd, want de jeugd veroorzaakt zogezegd alle ellende. Dit is vaak niet zo! Oudere mensen zorgen minstens even vaak voor verkeersproblemen als jongeren. Dit is volgens het artikel nogmaals bevestigd. Het zou naar mijn mening geen slecht idee zijn om oudere mensen vanaf een bepaalde leeftijd opnieuw te onderwerpen aan een rij-examen. Ongeveer 60 jaar geleden was er zelfs geen rij-examen. Iedereen die een rijbewijs wou, kon deze gewoon gaan halen. Ook het verkeersreglement is ondertussen al enkele keren aangepast. Vele oudere mensen weten niet wat ze juist moeten doen en raden dan maar. Soms kent dit een verkeerde afloop.

Ongeveer 20 jaar geleden was er ook nog een ander reglement. Iedereen die een bepaald rijbewijs had, mocht met alles rijden wat ondergeschikt was. Bijvoorbeeld: iemand die een B-rijbewijs had kreeg automatisch ook een A - en A3 - rijbewijs. Zoiets kan niet! Daarom lijkt het mij ook een goed idee om ook extra rij-examens te voorzien voor brommers en motors.
Met citaat antwoorden