Enkele post bekijken
Oud 26th December 2013, 19:19
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User

Ik vind dit net als Joost een heel moeilijke kwestie. Toen ik de titel van dit artikel voor de eerste keer las, werd ik zelfs een beetje boos. Kinderen zijn ook mensen en hebben even veel recht als volwassenen om in een uitzichtloze situatie te beslissen dat ze niet meer willen afzien. In eerste instantie was ik dus helemaal niet akkoord met het standpunt van kardinaal Danneels, tot ik hier verder over begon na te denken. Zijn kinderen wel 'bekwaam' genoeg om hier zelf over te beslissen? Uiteraard gebeurt dit in samenspraak met medici en ouders, maar dan nog is dit volgens mij een heel moeilijke zaak. Ik weet net als Joost niet goed welk standpunt ik moet innemen. Ik vind bovenal dat er ŕlles aan gedaan moet worden om een zo goed mogelijk palliatieve zorg te bieden. Verder is het van situatie tot situatie afhankelijk wat de verdere stappen zijn. Moeilijke kwestie, zeker wanneer het om onschuldige kinderen gaat...