Enkele post bekijken
Oud 31st March 2014, 16:05
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User

Dat roken in publieke ruimtes niet meer mag, dat kan ik heel goed begrijpen. Dat het blijkbaar ook werkt, kan ik alleen nog maar meer toejuichen. Ik ben hier zelf een heel grote voorstander van. Maar het feit dat men wil proberen te verbieden om thuis te roken, dat vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. Ik ga akkoord dat er thuis kinderen zijn die meeroken en dat dat slecht is voor de gezondheid. Niet alleen voor de gezondheid van de kinderen, maar even goed voor die van andere volwassenen in het huis. Maar toch vind ik dat men dit niet kan doen. Ten eerste vraag ik me af hoe men dit gaat controleren. Ook openbare plaatsen controleert men, maar men kan dit niet constant doen. Ik ben er zeker van dat er ook publieke ruimtes zijn waar men nog wel rookt en die hier nog niet op gecontroleerd zijn. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan cafés. Ik denk dat er zeker ook wel uitbaters zijn die roken toestaan en denken: "Als er een controle is, zullen we de boete wel betalen. Toch zeker als we op deze manier klanten hier kunnen houden." Dus zelfs publieke ruimtes controleren, lukt niet altijd. Laat staan dat het zou lukken op privéwoningen te controleren. Ten tweede vind ik ook dat dat privé is, dus dat de mensen thuis mogen doen wat ze willen. Als mensen thuis naakt rond willen lopen, doen ze dat. Als ze thuis willen roken, doen ze dat ook. Ik denk dat het moeilijk is om hierin een verandering teweeg te brengen. Tot slot denk ik ook dat zo'n maatregel heel wat protest zou oproepen. En die mensen kan ik wel begrijpen ook...
Met citaat antwoorden