8th May 2014, 17:59
|
Registered User
|
|
|
|
Ik weet niet of iedereen het op die manier aanvoelt, maar bij het lezen van dit artikel krijg ik het gevoel dat ze het feit dat jongeren niet meer zo snel hun rijbewijs halen slecht vinden. Ik denk dat het ook helemaal niets te maken heeft met het cool vinden van autorijden, maar zoals ook in het artikel vermeld, met het feit dat de noodzaak zich niet opdringt. Zolang jongeren perfect overal geraken met de fiets, de bus..., waarom zouden ze dan zo snel hun rijbewijs moeten halen? Dat zorgt alleen maar voor meer uitstoot van broeikasgassen.
Zelf heb ik mijn rijbewijs ook nog niet, omdat ik het helemaal niet zo erg vind om op de bus te zitten. Oké, je bent misschien lang onderweg, maar je slaat wel eens een praatje met anderen en dan is dit ook al minder erg. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk rekening te houden met het milieu, en dan vind ik ook niet dat ik met de auto moet gaan rijden wanneer ik perfect de bus kan nemen. Mijn broer denkt echter niet zoals mij. Hij wil graag zo snel mogelijk zijn rijbewijs halen, ik denk om goed te staan bij zijn vrienden. Hij en zijn vrienden vinden autorijden dus wél nog cool, om het met de woorden van de auteur te zeggen.
|