Enkele post bekijken
Oud 12th May 2014, 23:13
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User

Alcohol doodt 3,3 miljoen mensen

Ik schrok meteen toen ik dit artikel las. Zeker omdat ik onlangs nog een artikel heb gepresenteerd in de klas over 'de houding tegenover alcohol verandert'. Dit was een artikel uit de Knack. Deze twee spreken elkaar dus heel hard tegen!
Nu in mijn artikel stond dat onze maatschappij de jongeren niet meer zag als alcoholverslaafden. Nu uit dit artikel blijkt dat niet enkel de jongeren maar ook oudere mensen de oorzaak zijn van de hoge percentages. Ik vind dat men hier dringend iets moet aan veranderen, en hiermee bedoel ik niet dat ze zoiets moeten inlassen zoals de 'vet-tax' maar simpelweg mensen op de hoogte brengen van wat alcohol kan doen. Ook moet men strenger toezicht houden op het verkoop van drank. Ik durf er voor wedden dat 50% van de jongeren onder de 18 jaar nog steeds sterke drank kan vast krijgen. Het ligt natuurlijk niet enkel aan de mensen die een winkel uitbaten, het begint volgens mij allemaal bij de ouders. Het is hun taak om hun kind er op te wijzen wat de grenzen zijn van het alcoholgebruik.
Met citaat antwoorden