Enkele post bekijken
Oud 14th May 2014, 12:55
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User

Ik vond het een boeiend debat, alleen vond ik het jammer dat Magnette soms de zéér persoonlijke toer opging en op bepaalde momenten Bart de Wever gewoon onderbrak. Dit vond ik soms nogal kinderachtig overkomen. Beide partijen hebben mij omtrent bepaalde aspecten wel kunnen overtuigen. Zo ben ik het er net als Magnette mee eens dat Bart de Wever soms doet alsof hij spreekt in naam van alle Vlamingen, terwijl een groot deel van de Vlamingen een evolutie naar een confederale staat en uiteindelijk een onafhankelijk Vlaanderen niet ziet zitten. Ikzelf ben hier ook geen voorstander van. Wat bepaalde Vlamingen wel aantrekt in N-VA is hun migrantenbeleid, denk ik. Solidariteit is een must, maar dit mag niet leiden tot profitariaat.

De discussie omtrent de sociale zekerheid is ook interessant. Voor mij persoonlijk lijkt dit simpel. Mensen die door ziekte of handicap niet in staat zijn te werken, moeten geholpen worden en gesteund worden op een menselijke manier zolang dit nodig is. Mensen die (tijdelijk)werkloos zijn, maar wel in staat om te werken, moeten constant gestimuleerd worden om werk te zoeken. Wat vooral belangrijk is binnen dergelijk systeem is een goede controle. Ik heb liever dat het belastinggeld gaat naar extra ambtenaren die controleren of de juiste mensen kunnen genieten van sociale steun, dan dat er ook mensen worden onderhouden die eigenlijk een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.
Met citaat antwoorden