Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2014, 19:04
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

De biologische klok on hold zetten

Net zoals Sara heb ik mijn bedenkingen bij het feit dat we ons moeien met de natuur. Wij zijn de enige diersoort dat denkt het beter te weten dan de natuur zelf. Het is allemaal goed bedoeld, maar we mogen niet overdrijven. Het weghalen van de eierstokken en ze bevriezen tot de vrouw het nodig heeft is inderdaad een manier voor vrouwen om zeker te zijn van een biologisch eigen kind. Toch denk ik dat dit niet per definitie nodig is. Evolueren doen we allemaal, we zijn er nog volop mee bezig. Als vrouwen steeds later aan kinderen denken en steeds later zwanger worden, zal het lichaam zich na verloop van tijd zelf wel aanpassen. Dit heeft enkel tijd nodig, net zoals we voor alles tijd nodig hebben.
Voor het verwijderen van de eierstokken is een operatie nodig, een operatie houdt altijd risico's in. Het is altijd mogelijk dat er iets misgaat. Het menselijk lichaam is niet gemaakt om veelvuldig geopereerd te worden. We kunnen op dit moment eveneens niet met zekerheid zeggen of deze ingrepen effectief zullen zijn. Ik vind dat de ontwikkelingen nog te jong in hun schoenen staan om nu al hoog van te toren te blazen. We kunnen beter afwachten tot we duidelijke resultaten hebben. Als de resultaten positief zijn en er geen risico is voor de moeder en het kind, is het verantwoord om deze ingreep uit te voeren bij vrouwen die dit preventief willen laten doen.
Met citaat antwoorden