24th November 2014, 19:47
|
Registered User
|
|
|
|
Geen verkeersboetes tussen Kerstmis en Nieuwjaar
Ik vind dit ronduit belachelijk. Je hoort tegenwoordig niets anders meer dan 'staken'. Omdat het zo vaak gebeurt is het eigenlijk ook gewoon een 'lachertje' geworden en heeft het zijn 'effect' verloren. Ik heb respect voor agenten en begrijp van waar ze komen, maar zijn er geen betere manieren om aan te tonen dat agent zijn een zwaar en gevaarlijk beroep is? Met de boeteloze weken helpen ze zichzelf niet echt vooruit vind ik. Het is gewoon weer een vrijkaart voor al de mensen die ervan willen profiteren. Dat enkel dronken rijden bestraft wordt vind ik te miniem. Mensen die smssen achter het stuur mag wel... Waar gaat dat naartoe? De meeste ongelukken gebeuren net door onoplettendheid (grotendeels vanwege het GSM-gebruik in auto's). Ik vind het zeer roekeloos om voor zulke acties te kiezen en het getuigt ook zeker niet van job bekwaamheid. Als agent heb je namelijk de taak om voor de veiligheid van de mensen te zorgen, zo'n boeteloze weken zorgen er alleen maar voor dat er meer ongelukken veroorzaakt worden. Heb je als agent dan zelf nog respect voor je job en dan vooral het doel van de job: 'het volk bescherming bieden'?
|