25th November 2014, 15:32
|
Registered User
|
|
|
|
Het ging om een speelgoedpistool. Wat hebben alle speelgoedpistolen in Amerika en volgens mij over heel de wereld?
Juist: een groot, knaloranje stuk vooraan de loop waarin duidelijk wordt dat dit een speelgoedpistool is. De jongen had dit er doelbewust afgebroken zodat het niet meer duidelijk werd of het om een echt exemplaar ging of een replica.
De agenten weten goed genoeg dat kinderen in de USA relatief gemakkelijk in het bezit kunnen komen van een vuurwapen, zijnde het van een ouder of een volwassen gezinslid. De dreiging is dus reëel voor de agenten en zij reageren zoals elk logisch denkend persoon zou reageren: zij zagen gevaar voor eigen leven.
De agent heeft meermaals gevraagd het pistool te laten zakken. Het kind, twaalf jaar, weigerde dit echter. Een kind van twaalf is geen baby'tje meer en kan perfect commando's interpreteren. Wanneer het dan naar het pistool grijpt, heeft de agent maar een klein venster om te reageren; het gaat tenslotte om leven en dood.
De agent heeft in mijn ogen correct gereageerd. Hij zag een dreiging en heeft deze geneutraliseerd. Al de commotie hier rond begrijp ik ergens wel maar nu doet een agent eens correct zijn werk en is het weer niet goed.
|