23rd April 2015, 23:59
|
Registered User
|
|
|
|
's Werelds eerste genetisch gemanipuleerde menselijke embryo's zijn Chinees
Net als Bob ben ik verontwaardigd naar aanleiding van dit bericht in de media. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er nog verdere onderzoeken zullen ondernomen worden opdat het genetisch manipuleren van embryo's wel een hoger slaagpercentage zal hebben. Ik kan begrijpen dat ouders dit zouden toepassen bij bijvoorbeeld een erfelijke ziekte, maar ik vrees dat mensen die over de centen beschikken deze techniek wel eens zouden kunnen misbruiken. Zo zal er ook de mogelijkheid ontstaan om jouw ideale baby te creëren, wat niet leidt tot een uniek individu. Wanneer deze techniek in praktijk op grotere schaal zal toegepast worden, zal het ook noodzakelijk zijn dat er duidelijke regels/wetten worden opgesteld hieromtrent. Hierbij is het dan belangrijk dat het bijvoorbeeld om een afspraak gaat op Europees niveau want anders zullen ouders heel makkelijk kunnen reizen naar een ander land. Het zou nog idealer zijn om de afspreken voor de ganse wereld vast te leggen, maar dit is een utopie naar mijn mening.
|