20th May 2015, 09:39
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het niet eens met het artikel om de leeftijd van 16jaar naar 18jaar op te trekken. Het zou makkelijk zijn om nu als 20jarige te zeggen dat ze de leeftijd maar moeten optrekken. Mijn tijd is dan toch al gepasseerd. Maar zo zit het niet in elkaar. Je moet jezelf maar eens voorstellen dat je niet een keertje een kriek / pint mocht bestellen bij je eerste feestje (bij mij op mijn 16 jaar). Waar ik wel van schrok zijn het aantal mensen die zichzelf in het ziekenhuis drinken. Maar liefst 45 jongeren per week! Dat is echt veel! Het kan toch niet dat ze alleen maar drinken puur van de dorst. Ik drink zelf ook graag een glas en vroeger zeker, maar ik heb het nooit zover gedreven dat ik ervoor naar het ziekenhuis moest. Hebben de meesten dan echt geen verantwoordelijkheid over hun eigen lichaam en met welke myserie ze meestal andere mensen nog opzadelen? Blijkbaar niet. Vanaf 16j vind ik dat je capabel moet zijn om zelf te beslissen waar je grens ligt. Dus daarom vind ik dat je de leeftijd niet moet optrekken naar 18j. Er is iets wat ik echter wel wil zien veranderen. Tegenwoordig als je naar jeugdfeestjes in de buurt gaat, zie je enorm veel jongeren die jonger zijn dan 16jaar. 14-jarigen staan dan naast mij met een sigaret in hun hand en een pint bier. Dit kan gewoon niet. Waar is de controle op zulke feestjes? 
|