10th August 2015, 22:21
|
Registered User
|
|
|
|
Geen obesitas door suiker alleen
Mijn mening strookt perfect met de mening van M*rel. Enkel het veranderen van eetpatroon helpt maar matig. Een evenwicht tussen gezond eten en sport is daarentegen bijzonder effectief. Ik begrijp dat acties zich verzetten tegen frisdranken en het in verband brengen met overgewicht. Toch vind ik dat dit op een andere manier kan. Zoals het nu gebeurt lijkt het alsof frisdrank de enige boosdoener is, terwijl er nog andere factoren meespelen. Op zondag, verjaardagen en feestdagen moet het perfect kunnen om frisdrank te drinken, zeker wanneer je voor de rest van de week al gezond leeft. Je mag jezelf zeker eens trakteren op iets suikerrijks, maar het moet bij trakteren blijven en er geen dagelijkse gewoonte van maken. Het lijkt mij daarom al beter om de acties specifieker, duidelijker, overzichtelijker en eerlijker te maken. Sporten is minstens zo belangrijk dat het mijden van suikerrijke dranken en voedingsmiddelen. Het zou goed zijn dat actievoerders dit eveneens in hun actie verwerken. Op deze manier zullen veel meer mensen zich aangesproken voelen.
|